انتصاب حجت الاسلام علیدادی بعنوان امام جمعه جدید راین

با حضور جمعی از مردم و مسئولین راین، از حجت الاسلام علیدادی امام جمعه جدید شهر راین استقبال شد.امام جمعه جدید راین در بدو ورود با حضور در گلزار شهداء یاد وخاطر شهدای بخش راین را گرامی داشتند، سپس مراسم تکریم از حجت الاسلام اسماعیل پور  امام جمعه سابق و معارفه امام جمعه جدید با حضور  حجت لاسلام جعفری قائم مقام دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان در محل مصلی نماز جمعه راین برگزار گردید.

تصویر خبر

 

برآیينه جمال داور صلوات

بر روشني چشم پيمبر صلوات

برحضرت معصومه فروغ سرمد

بر دسته گل موسي جعفرصلوات 

میلاد نور دیده رضا، کعبه دل‏ها، حضرت معصومه علیهاالسلام خجسته باد!

از آسمان طلوع کن...

هنوز پر از وضویم من... به قداست بی نظیرت سوگند، نگاهم برای دوری ات بارانیست. خیس خیس... سجاده ام پر از مریم شده و کمی از عطر گل انبیا، تمام مرا معطر کرده است. به بزرگی ات قیام کرده ام و دستانم پر از قنوت است. به رکوع که رسـیـدم نشــانـت خـواهـم داد تـرسـم را... این که چقدر از زمان بـــی حضـورت می ترسم. گلدان شمعدانی ها را با چند شاخه گل نرگس کنار پنجره گذاشته ام... پنجره ها بازند... و هیچ پرده ای مانع رسیدن نور نیست... با همان روشنائی بی ریایت چراغانی مان کن.

جمعه تا جمعه... لحظه به لحظه... ظهورت را چشم به راهیم....

قرص کامل ماه ... از آسمان طلوع کن...

میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج ) برعاشقان حضرت مبارکباد.

 

 

كارت تبریك ولادت حضرت علی اكبر (ع)

ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان مبارک باد .

امشب ای اهل دعا روح دعا می آید
پسر خامس اصحاب کسا می آید
مؤمنین گرد هم آیید به محراب دعا
صف ببندید که مولای شما می آید
میلاد سید الساجدین(ع) مبارک باد

امشب شب میلاد علمدار حسین است
میلاد علمدار وفادار حسین است
گر بود علی محرم اسرار محمد
عباس علی محرم اسرار حسین است

امشب که فضا پر است از بوى حسین

عطر گل سرخ آید از سوى حسین

اى فطرس پر سوخته احرام ببند

از بهر طواف کعبه ى روى حسین

ولادت باسعادت امام حسین علیه السلام مبارک باد.

  

با توجه به نزدیکی ایام البیض و اعتکاف ثبت نام از معتکفین محترم راین از شنبه مورخ ۲۸/۲/۱۳۹۲ لغایت پنج شنبه ۲/۳/۱۳۹۲ در محل دفتر امام جمعه صورت میگیرد .

شرایط ثبت نام اعتکاف :

سن ثبت نام از ۱۲سال به بالا

مبلغ ثبت نام ۱۵۰۰۰ تومان

به همراه داشتن شناسنامه برای ثبت نام الزامی می باشد. 

 

خلاصه خطبه های فروردین ماه 92

خلاصه خطبه مورخ ۲۳/۱/۱۳۹۲

استقبال پر شور مردم از شهدای گمنام ، جلوه ای از دلباختگی نسبت به دین و نظام اسلامی است

خطبه اول

امام جمعه راین در خطبه اول نماز جمعه این هفته با استناد به آیه 29 سوره مبارکه رعد ، مطالب مفصل و کلیدی راجع به نقش ایمان در زندگی انسان بیان کرد و گفت : ایمان و اعتقاد راسخ همه جنبه های زندگی شخصی و اجتماعی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد . وی با اشاره به اینکه ایمان دارای درجاتی است که در درجات بالاتر نه تنها زندگی شخصی انسان را سامان می دهد بلکه پرتو درخشنده ای است که انسانهای دیگر را هم هدایت می کند که در این باره روایتی در خصوص امام علی علیه السلام که ایمان آن حضرت را خورشید درخشنده و مغنا طیسی پر جاذبه که بسیاری از انسانها را در طول تاریخ به دنبال خود کشانده ، معرفی میکند ؛ قابل ذکر است . حجه السلام اسماعیل پور همه کمبودها را ناشی از کاستی ایمان دانست و افزود : اگر پیرو اهل بیت علیهم السلام باشیم عالی ترین نتیجه ای که حاصل می شود این است که حتی عزا وگریه بر آن بزرگواران هم جلوه هدایتی پیدا میکنید و باعث تقرب و برخورداری از ثواب و بهشت الهی است .

خطبه دوم

وی در خطبه دوم با تشکر و قدردانی صمیمانه از مردم با وفا و شهید پرور راین در تشیع پیکر مطهر شهید گمنامی که قرار است در شهرستان ریگان دفن شود ؛این حضور را ناشی از دفن همراهی قلبی و دلباختگی نسبت به دین ، نظام اسلامی و شهدا دانست .

حجه السلام اسماعیل پور با اشاره به اینکه مکاتبات در خصوص در خواست برای تدفین پیکر مطهر حداقل یک شهید گمنام در راین انجام شده است ؛ گفت : با این حضور قابل تقدیر مردم ، مکاتبات با قوت بیشتری پیگیری می شود . وی به موضوع انتخابات و لشکر کشی عظیم دشمنان بویژه با تبلیغات رسانه ای علیه نظام هم اشاره کرد و گفت : انتخابات هم برای دوستان و هم برای دشمنان نظام ، تعیین کننده است و لذا دوستان انقلاب باید با عزم و اراده راسخ تر راه را ادامه دهند و دشمن به هر میزان برای این موضوع سر مایه گذاری کند مردم اهمیت مسئله را بیشتر درک می کنند . امام جمعه راین در پایان به زلزله بوشهر هم اشاره کرد و از مردم خواست تا در بین الصلاتین کمکهای خود را در این زمینه انجام دهند .  

خلاصه خطبه مورخ ۳۰/۱/۱۳۹۲

کسانیکه توانایی  و ابتکار عمل لازم برای رفع نیاز های مردم دارند ، وارد عرصه انتخابات شوند

خطبه اول

امام جمعه راین در خطبه اول نماز جمعه این هفته در ادامه سلسله مباحث ادعیه صحیفه سجادیه ، راجع به دعای چهادهم این صحیفه مطالبی بیان کرد و گفت : هنگامی که ظلمی به انسان وارد می شود ، اول جایی که انسان باید به آن مراجعه کند درگاه خداوند و طلب یاری از خداوند است وی با بیان اینکه انسان در مقام شکایت باید عالم به احکام الهی باشد ؛ افزود : بسیاری از اوقات ، مسائلی که بر انسانها وارد می شود ظلم نیست اما عده ای از سر طمع و ... ابراز مظلومیت میکنند حجه السلام اسماعیل پور ، نحوه دعا کردن مظلوم که بسیار زیبا امام سجاد علیه السلام به آن پرداخته است را نکته مهمی دانست و افزود : تبدیل تهدید به فرصت با طلب عفو و بخشش از خداوند در ازای ظلمی که ظالم به انسان کرده نیز از دیگر نکات قابل ذکر این دعاست . وی رعایت انصاف توسط مظلوم را هم به عنوان یکی دیگر از نکات برجسته این دعا مورد تاکید قرار داد و بیان داشت : اینکه امام سجاد علیه السلام در شرایط خفقان اموی معارف دین را از طریق دعا به مردم یاد داده اند ، ابتکار عمل بسیار خوبی است تا شیعه راه خود را گم نکند . 

خطبه دوم

امام جمعه راین در خطبه دوم نماز جمعه وظایف دینی ، شرعی و قانونی ملت در سال حماسه سیاسی را یاد آوری کرد و گفت : هر چند دشمنان برای حماسه چند ساعته ملت در روز انتخابات ، از ماها قبل ، برنامه ریزی می کنند اما هیچ چیز جلوی اراده ملت را تا کنون نگرفته است .

وی همچنین با اشاره به آغاز ثبت نام از داوطلبین شرکت در چهارمین دوره انتخابات شوراها تاکید کرد : باید کسانی که توان و قصد خدمت و توانایی و ابتکار عمل لازم را در خود برای تشخیص نیازهای مردم می بینند وارد عرصه عمل شوند و مردم هم راجع به آنها خوب بررسی کنند . حجه السلام اسماعیل پور به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران هم اشاره کرد و گفت : تشکیل این نهاد ، نقطه رعب انگیزی در دل دشمنان بود و به مدد اعتقاد ، ایمان ، پایمردی ، و راه روشنی که امام مقابل این نهاد مقدس قرار داد و با رهبری های مقام معظم رهبری ادامه یافته است .

وی در پایان به 13 جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین علیها السلام و روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرد و افزود : این بانوی بزرگوار ، اسوه والگوی درخشانی در تارخ است که تربیت متعالی ایشان در پرورش 4 فرزند که در سر نوشت ساز ترین حادثه تاریخ حضور داشته و به شهادت رسیدند ، غیر قابل انکار است .

امام جمعه راین اهمیت فداکاری و جایگاه مادران و همسران شهدا را یادآوری کرد و بر ضرورت تکریم این جایگاه تاکید کرد .

 

خلاصه خطبه 2فروردین 1392

" رهبری ، سیاست نظام اسلامی در برابر دشمنان را به خوبی تبیین کردند "

خطبه اول

حجه السلام اسماعیل پور در خطبه اول نماز جمعه این هفته با استناد به دعای تحویل سال و ذکر این نکته که حرکت انسان به سوی "احسن الحال " علامت هایی دارد ؛ تداوم یاد خدا در دل انسان و حفظ تحکیم پیوند های دوستی و خانوادگی را از جمله این علامتها دانست و گفت : چه خوب است آداب و رسوم بسیار خوب نوروز که مورد تایید اسلام هم هست ، در میان ما مرسوم شود . وی با افزودن اینکه تداوم انس با خداوند نیازمند مجاهدت با نفس است ، گفت : دل مومن هرگز نباید از نور خوف و رجا خداوند خالی باشد .

امام جمعه راین با بیان اینکه برادران مومن نسبت به یکدیگر وظایف فراوانی دارند ؛ تصریح کرد : زیارت مومن به اندازه زیارت خانه خدا فضیلت دارد  لذا توجه به جنبه های معنوی آداب و رسوم بسیار ارزشمندی که در نوروز اتفاق می افتد ، ضرورت دارد .

خطبه دوم

امام جمعه راین در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به ایام فاطمیه و تقارن آن با نوروز ، ابراز امیدواری کرد تا در این ایام شادمانی های مورد تایید اسلام در جای خود و مراثی اهل بیت علیهم السلام هم در هم در جایگاه خود محفوظ باشد. وی در ادامه فرمایشات امام خامنه ای در حرم رضوی را مورد اشاره قرار داد و در این باره "انتخابات را یکی از جلوه های مهم حماسه سیاسی عنوان کرد و افزود : معظم له ، سیاست نظام اسلامی در برابر دشمنان را به خوبی تبیین کرد .  حجه السلام اسماعیل پور در تکمیل این بخش از سخنانش تعبیر رسای رهبری در خصوص رژیم یاد آور شد که فرمودند اگر رژیم صهیونیستی دچار اشتباهی شود جمهوری اسلام تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد .